Doba dovolené by měla být i dobou odpočinku. Pro mnoho z nás, zvláště pokud ji trávíme doma, tomu tak není. Často totiž i v této době prohlížíme pracovní emaily či vyřizujeme telefonáty, abychom měli po návratu do práce méně restů.
Je pravdou, že nám tento přístup sice pomůže k tomu, že pro nás bude návrat zpět do zaměstnání jednodušší, na druhou stranu to znamená, že si prakticky neodpočineme. Proto bychom se měli zamyslet nad tím, v jakých případech bychom skutečně měli v době dovolené vyřizovat pracovní záležitosti.
V první řadě by nás náš šéf neměl bombardovat telefonáty či úkoly. Měl by totiž vědět, že zrovna máme dovolenou, a ať už je to cokoliv, může to buď počkat, než se vrátíte, nebo svěřeno jinému zaměstnanci.
Dobrá, ale co když tím šéfem jste vy? Co když se na vás obrací vaši zaměstnanci s důležitými otázkami, například při složitém jednání s některým s klientů? Zde je dobré nepodcenit přípravu. Ještě před tím, než odjedete, je dobré zajistit za sebe náhradu, někoho, kdo bude během vaší nepřítomnosti vyřizovat ty nejdůležitější neodkladné záležitosti. Následně pak řeknete svým lidem, aby se v případě problémů obraceli právě na onu osobu. Nesmíte však zapomenout dát onomu člověku dostatečné pravomoci k tomu, aby mohl problémy skutečně řešit, nejen odsouvat stranou.
Mnoho lidí má však obavy také z toho, že jim utíkají peníze. Koneckonců, ačkoliv dovolené jsou ze zákona plně placeny, jsou zde ještě například provize a další odměny, které můžete získat. Tady je dobré si říct, že se jedná jen o týden či dva, a to vás nijak nezruinuje. Váš odpočinek je důležitější.
Pokud pak máte pocit, že jste v práci nenahraditelní, pak vězte, že to není pravda. Nenahraditelní jste doma. Proto je dobré sice chápat důležitost zaměstnání, avšak zároveň také odpočinku. Jinak budete unavení, a unavený pracovník rozhodně nepodá dobrý výkon. A to se může odrazit i na vaší výplatě.